"Department of Marketing"

Klik på et navn og få vist ekspertens profil. Klik på et emne og få en liste med de forskere, som er eksperter i emnet.

Gülen Sarial Abi

Brandkommunikation, Forbrugerpsykologi, Trusler om dødelighed og forbrugeradfærd, Trusler om social eksklusion og forbrugeradfærd, Økonomiske begrænsninger

Mogens Bjerre

B2B-salg og salgsmodeller, B2B-salgsledelse, Brands og branding, Detailhandlen, Key Account Management, Kundehelte, Kunderejse og kunde-touchpoints, Sales Governance, Serviceledelse, Strategisk salg

Anna-Bertha Heeris Christensen

Digital forbrugeradfærd, Følelsesmæssigt arbejde, Influencer Marketing, Menneskelig branding, Personlig branding, Practice Theory

Bo Christensen

Den kreative proces, Designforskning, Designtænkning, Entreprenørskabspædagogik, Kreativitet og innovation, Ledelse af kreativitet, Læringsrum

Jesper Clement

Eye-tracking, Neuromarketing, Ubevidste beslutningsprocesser

Ad de Jong

B2B-markedsføring, Frontline markedsføring, Gamification, Innovationsskabelse, Kundeengagement, Kunderejse, Kundeværdi, Markedsanalyse, Personligt salg, Servicemarkedsføring, Spil, Værdi(sam)skabelse

Felix Eggers

Corporate Digital Responsibility (CDR, Markedsføringsforskning, Måle betalingsvillighed, Privatliv, Præferencemåling, Værdien af gratis tjenester

Antonia Erz

Forbrug i digitale miljøer (som sociale medier og online shopping), Forbrugeradfærd og forbrugerpsykologi, Forbrugeres brug af kunstig intelligens, Influencer-marketing og virtuelle influencers, Reklame, Videregående uddannelser

Szilvia Gyimóthy Mørup-Petersen

Deleøkonomi, Forbrugeransvar, Forbrugerkultur, Moralitet og markedsføring, Turisme og stedsudvikling

Georgios Halkias

Bedømmelse og beslutningstagning, Forbrugerpsykologi, Fordomme og stereotyper, Global branding, Lykke og tilfredshed, Social ulighed, Socio-økonomiske uoverensstemmelser

Torben Hansen

Anvendt statistik, Forbrugeradfærd

Johannes Hattula

Beslutningsbias og tilgange til debiasing, Forbrugeradfærd, Forbrugerpsykologi, Growth Hacking, Kunstig intelligens (AI), Kvantitative forskningsmetoder, Ledelsesmæssig beslutningstagen, Ledelsespsykologi

Alexander Josiassen

Bæredygtig turismeudvikling, Forbrugerpsykologi, Markedsførings- og turismeforskning, Stedssolidaritet i krisekontekster, Turismeaffinitet og -antipati

Selma Kadic-Maglajlic

B2B-markedsføring, Følelsesmæssig intelligens, Kunstig intelligens (AI), Markedsføring, Personligt salg, Salgsetik, Salgsledelse, Sydøsteuropa, Virksomhedskorruption

Florian Kock

Brands og branding, Destinationsmarketing, Evolutionspsykologi, Forbrugerpsykologi, Fødevaremarketing, Følelsestilstande, Kunstig intelligens (AI), Kvantitative forskningsmetoder, Luksusmarkedsføring, Maskinlæring, Nudging, Turisme

Ebru Kuzgun

Chat- og servicerobotter, Digital forbrugeradfærd, Digital markedsføring, Markedsføring af service, Menneskelige interaktioner med AI, VÆrdi i samskabelse

Marina Leban

Berømtheder, Digitalt efterliv, Influencer-markedsføring, Influencere inden for kunstig intelligens, Instagram, Luksusmarkedsføring, Markedsføring på sociale medier, Online/digital forbrugeradfærd, Social media influencer, TikTok, Virtuelle influencere

Adam Lindgreen

Business marketing, Genealogi, Virksomheders sociale ansvar (CSR)

Milena Micevski

Bæredygtighed og branding, Corporate Social (Ir)Responsibility, Personligt salg og salgsledelse, Professionel salg og salgsledelse, Sociale identiteter, Sociale stereotyper, Stereotyping and Immigrant Sales Force, Tværfunktionelt samarbejde og hybride arbejdsmåder

Daniela Micu

Business-to-business (B2B), Design Science Research, Digitale platforme, Kunstig intelligens inden for salgsledelse, Marketing og innovation, Marketingsforskning i Norden

Peren Ozturan

Annonceringsudgifter, Brandaktivisme, International marketing, Konjunkturer, Konkurrencedygtige reaktioner, Marketingforskning, Marketingstrategi, Socialt ansvarlig markedsføring, Spørgeundersøgelsesmetodologi

Siv Pedersen

Adfærdsdesign, Afsætningsøkonomi, Analytik, Forbrugeradfærd, Generativ kunstig intelligens, Kunstig intelligens (AI), Psykologi

Torsten Ringberg

Digitale teknologier, innovation og Big Data, Generelle markedsføringsteorier og metoder, Kropslig kognition, Lederens mindset, Mentale modeller, Underbevidste processer, Zaltman Metaphor Elicitation Technique (ZMET) (akademisk kvalitativ metode), kodning (akademisk kvalitativ metode)

Jacob Schjødt

Donationsadfærd, Generøsitet, Hjælpeadfærd, Kundeloyalitet

Tobias Schäfers

Adgangsbaserede tjenester, Analyse af big data, Deleøkonomi, Felteksperimenter, Forbrugerforsøg, Laboratorieforsøg, Markedsføring, Prisfastsættelse, Service recovery, Serviceledelse, Sociale medier, Strukturelle ligningsmodeller (SEM)

Leticia Vedolin Sebastiao

Business-coolness, Forbrugerpsykologi, Mindfulness, Selvbestemmelsesteori

Michel van der Borgh

Big data-analyser, Innovationsledelse, Kvalitative analysere, Ledelse af økosystemer, Markedsføring, Multi-level-modellering, Process-mining, Salgsledelse, Serviceledelse, Structural equation-modellering

Claus Varnes

Beslutningstagen, Brugerværdi, Elbilen i 1900-tallet, Forretningsudvikling, Implementering, Innovation, Ledelsesværtøjer, Regler og bureaukrati

Sylvia von Wallpach

Brands og branding, Brandstrategi, Forbrugerens viden om et brand, Forbrugeres livsovergange og deres brandforbrug, Kvalitative forskningsmetoder, Multi-stakeholder brand co-creation

Sebastian Zenker

Byers image, Markedsføring og branding af byer, Markedsføring og branding af hovedstader, Markedsføring og branding af nationer, Overturisme, Turisme